Background Image

Wojciech Filemonowicz o bezpieczeństwie w ruchu drogowym podczas Open Eyes Economy Summit 2018

Główna  /  Uncategorized  /  Wojciech Filemonowicz o bezpieczeństwie w ruchu drogowym podczas Open Eyes Economy Summit 2018

Wojciech Filemonowicz o bezpieczeństwie w ruchu drogowym podczas Open Eyes Economy Summit 2018

listopad 29, 2018      In Uncategorized No Comments
W trakcie tegorocznej edycji konferencji Open Eyes Economy Summit przewodniczący Zarządu Krajowego SDPL, a jednocześnie ekspert w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym Wojciech Filemonowicz, uczestniczył w dyskusji na temat zagrożeń na polskich drogach oraz nowych technologii w transporcie.
Jesteśmy w ogonie europejskim, a w pewnych dziedzinach również w ogonie światowym – przodujemy w liczbie wypadków śmiertelnych w stosunku do liczby wypadków w ogóle. Dlaczego? Polacy jeżdżą stosunkowo dobrze, nie jesteśmy wysoko w statystykach stłuczek – mamy 6–7 miejsce w UE, ale za to wiele wypadków śmiertelnych. Dlaczego? 82–83 proc. kierowców uważa, że ich podejście do zasad ruchu drogowego jest mniej więcej OK. Ale politycy tę większość wzięli sobie na cel, bo np. stawianie radarów w ilości hurtowej uderza w tę grupę – mówił Filemonowicz. Tymczasem „klientami” polityków zajmujących się ruchem drogowym powinno być 17–18 proc. kierowców stanowiących rzeczywisty problem. To oni niosą śmierć na drogach. To są piraci, zabójcy drogowi i pijacy, którzy nie powinni poruszać się nawet rowerem. W Polsce dochodzi do takich kuriozalnych sytuacji, że sądy po 30–40 razy orzekają np. zakaz prowadzenia roweru. A przecież należałoby zabrać pojazd. Tak samo samochód. Nieważne, czy jest w leasingu, czy należy do innej osoby. Inne państwa tak postępują z piratami drogowymi. Może, jako społeczeństwo nie jesteśmy jeszcze gotowi, żeby zabierać samochód, gdy ktoś jedzie za szybko. Ale komuś, kto notorycznie jeździ po pijanemu, trzeba kiedyś powiedzieć „dość”.Widzę trzy obszary, które wymagają natychmiastowej reformy. Po pierwsze – ochrona pieszych, bo na polskich drogach ginie ich rocznie tysiąc. Po drugie – walka z piractwem i brawurą – z tego powodu ginie następne tysiąc osób, a po trzecie – edukacja – kontynuował Filemonowicz.
Uczestnicy dyskusji zgodnie opowiedzieli się za potrzebą wprowadzenia funkcji koordynatora w ramach KPRM oraz powrotu do KPRM Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, celem skuteczniejszego reformowania przepisów w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Comments are closed.