Background Image

Wrzesień miesiącem dyskusji o bezpieczeństwie drogowym/ akcja EDWARD – Every Day Without a Road Death

Główna  /  Uncategorized  /  Wrzesień miesiącem dyskusji o bezpieczeństwie drogowym/ akcja EDWARD – Every Day Without a Road Death

Wrzesień miesiącem dyskusji o bezpieczeństwie drogowym/ akcja EDWARD – Every Day Without a Road Death

Wrzesień 21, 2020      In Uncategorized No Comments

Miesiąc wrzesień to od kilku lat okres międzynarodowej kampanii na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Międzynarodowy projekt EDWARD (Every Day Without a Road Death) koncentruje się na opracowaniu rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Socjaldemokracja Polska od ponad 10 lat apeluje do rządzących sił politycznych o rzetelną dyskusję i wypracowanie skutecznych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na Polskich drogach.

Dramatyczne statystyki dotyczące ofiar wypadków na polskich drogach, kolejne czarne weekendy, nakazują przypomnieć bolesną  prawdę. Państwo polskie po ponad 30 latach transformacji systemowej nie potrafi zapewnić swoim obywatelkom i obywatelom bezpieczeństwa na drogach. Ciągłe zapewnienia o poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym pozostają niestety dalekie od oczekiwanej przez społeczeństwo poprawy sytuacji na drogach na miarę innych państw, które już dawno się z tymi problemami uporały, a na polskich drogach nadal strach sieją pijani kierowcy i piraci drogowi, którzy notorycznie lekceważą przepisy ruchu drogowego. I nie chodzi wcale o to, że autostrady i drogi ekspresowe powstają w niewiarygodnie wolnym tempie. Nadal brakuje bezkolizyjnych skrzyżowań i innych bezpiecznych rozwiązań komunikacyjnych, oznakowanie dróg pozostawia wiele do życzenia i często jest sprzeczne ze stanem faktycznym i zdrowym rozsądkiem, nadal zbyt wiele przejazdów kolejowych nie posiada szlabanów. Nasze drogi na niespotykaną w Europie skalę są opanowane przez tiry, gdyż w Polsce nieopłacalny jest transport kolejowy – przez brak polityki państwa w tym zakresie.

Szczególnie podkreślić trzeba problem kierowców siadających za kierownicą po spożyciu alkoholu. Co roku policja zatrzymuje ponad 100 tys. osób,które kierowały pojazdem po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości. Aż strach pomyśleć, ilu pijanych kierowców nie udaje się zatrzymać? Państwo polskie nie radzi sobie z tą plagą!

Dotychczasowa polityka państwa w zakresie bezpieczeństwa na drogach jest niewystarczająca. Akcje społeczne zniechęcające do zbyt szybkiej jazdy czy jazdy po alkoholu bardziej służą uspokojeniu sumień decydentów niż przynoszą pozytywne rezultaty. Najwyższy czas podjąć zdecydowane i kompleksowe działania, aby wzorem innych państw udział w ruchu drogowym w Polsce stał się bezpieczny dla wszystkich uczestników.

Poraz kolejny apelujemy do Rady Ministrów o opracowanie Narodowego Programu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym oraz doprowadzi do skutecznej zmiany w tym zaniedbanym segmencie funkcjonowania państwa.

Comments are closed.